Perkhemahan Sambil Memancing Aktiviti yang Menyeronokkan ! RIADAH MENIKMATI KEINDAHAN ALAM

Riadah merupakan aktiviti yang melakukan gerakan tubuh badan dan menenangkan jiwa. Riadah juga adalah aktiviti yang mempunyai pelbagai kepentingan kepada diri, masyarakat dan negara tanpa kita sedar. Terdapat pelbagai aktiviti riadah yang boleh dilakukan antaranya termasuklah memancing, bergotong-royong, bersukan serta banyak lagi. Namun jika dilihat pada era globalisasi ini, aktiviti riadah semakin terhapus dalam kalangan anggota keluarga. Namun, selepas fasa pandemik melanda dunia, aktiviti riadah menjadi tarikan utama masyarakat untuk dilakukan pada masa lapang.

Salah satunya ialah aktiviti perkhemahan sambil memancing bersama keluarga. Hal ini kerana aktiviti ini amat sesuai dilakukan seisi keluarga kerana tidak melibatkan aktiviti fizikal yang tinggi serta tidak memenatkan. Semua lapisan umur boleh memancing dan sekiranya aktiviti ini dilakukan, nescaya hubungan sesama keluarga lebih mesra kerana waktu yang terluang diisi bersama.

Sekiranya aktiviti ini tidak dilaksanakan kita tidak akan dapat memanfaatkan kebaikan yang diperolehi itu dalam kehidupan seharian kita. Persoalannya, apakah kebaikan aktiviti riadah bersama keluarga? Antaranya ialah:

 

1 WAKTU TERLUANG DAPAT ERAT HUBUNGAN


2 TINGKATKAN KESIHATAN MENTAL DAN FIZIKAL


3 MENGURANGKAN PEMASALAHAN KEKELUARGAAN


 

02 Dec 2022